понеділок, 17 жовтня 2016 р.

Дистанційне заняття «Створення електронного навчального ресурсу на платформі blogger»

Мета: розвиток професійної компетентності, популяризація блогів у діяльності старших майстрів

Дата проведення: 21 жовтня 2016 року.

Організатор уроку: Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Сумській області 



Методисти:

Смирнова Ірина Олександрівна


Висоцька Юлія Михайлівна


Доброго дня шановні колеги!
Сьогодні ви берете участь у дистанційному занятті, яке буде складатися з п'яти частин:

1 Заповніть анкету



2 Прогляньте презентацію "Блог як середовище для здійснення дистанційного навчання"



3 Опрацюйте інформацію щодо впровадження сучасних інформаційних технологій у професійну діяльність працівників професійно-технічних навчальних закладів


В умовах динамічного розвитку суспільства, глобальної взаємозалежності та конкуренції на ринку праці сучасна освіта з кожним днем вимагає все більш активного використання інформаційних технологій (далі ІТ) в управлінській, навчально-виховній, фінансовій діяльності закладів профтехосвіти. Використання ІТ призводить до досягнення якісно нових освітніх результатів, оптимізує процес управлінської діяльності, у цілому, підвищує її ефективність. Відбувається зміна принципів, концепцій, ідей і цілей освіти.
Основним критерієм ефективності використання нових інформаційних технологій у Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Сумській області є не наявність певної кількості комп’ютерів, а створення єдиного інформаційного освітнього простору.
 Ця необхідність викликана такими умовами:
- велике зростання інформаційних потоків;
- неможливість прийняття оптимальних управлінських рішень у сучасній ситуації під час стандартизації електронної обробки даних;
- вимоги вищих організацій щодо подання нормативних документів, у тому числі й в електронному вигляді.
Створення єдиного інформаційного простору професійно-технічної освіти Сумщини – тривалий і складний процес. Упровадження віртуальних форм роботи створює реальні можливості побудови відкритої системи безперервної освіти, а оптимальний доступ до необхідної інформації у будь-який час робить пізнавальну діяльність інженерно-педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів більш ефективною.
ІТ є засобом передачі інформації та забезпечення взаємодії викладача та учня. У зв’язку з цим, викладач повинен не тільки досконало володіти знаннями зі свого предмету, а й бути фахівцем із застосування ІТ. Отже, підготовка педагогів до застосування ІТ є актуальним напрямом діяльності Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області.
У розпорядженні сучасних педагогів безліч інструментів: спеціальні навчальні середовища, платформи для блогів, безкоштовні веб-сервіси, – використання яких може зробити навчальний процес більш ефективним.
У практиці педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів ІТ можуть використовуватися у:
-  процесі вивчення певних тем, розділів для розв'язання конкретних дидактичних завдань;
-  складі дистанційної форм навчання;
- всьому процесі навчання й управління (всі види діагностики навчальних досягнень, моніторинг ґрунтуються на використанні інформаційних технологій).
Перспективним напрямом професійного самовдосконалення викладачів та майстрів виробничого навчання закладів професійно-технічної освіти є активне використання блогів. У процесі ведення блогу педагог удосконалює своє писемне мовлення, цікавиться новинами викладацького блог-ком’юніті, розширює свій кругозір, переймає досвід роботи, підтримує блоги колег, що сприяє створенню професійного мережевого співтовариства викладачів та майстрів виробничого навчання системи професійно-технічної освіти, використовує нові веб-інструменти, тому безупинно вдосконалює свої ІТ-навички.
Інноваційний потенціал блогів для професійної діяльності педагогів професійно-технічних навчальних закладів високий. Значними є сфери їх застосування:
- навчання (блоги використовуються для проведення дистанційних уроків, створення сучасних електронних посібників);
- піар себе як фахівця, свого навчального закладу та системи професійно-технічної освіти в цілому;
- обмін педагогічним досвідом, підвищення професійної компетентності.
Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Сумській області у 2016 році розпочато популяризацію блогів серед викладачів та майстрів виробничого навчання. Під час IV Обласного форуму майстрів виробничого навчання представлено педагогічну майстерню, на якій розглядалося питання «Блог як середовище неперервного професійного розвитку викладачів та майстрів виробничого навчання», презентовано блог «Школа молодого викладача професійної підготовки та майстра виробничого навчання «Перші кроки до майстерності» (http://molpedagog.blogspot.com). Цілі та завдання створеного блогу – створення єдиного інформаційно-комунікативного середовища викладачів професійної підготовки та майстрів виробничого навчання, презентація результатів діяльності системи професійно-технічної освіти області, формування інструменту публічного інтерактивного обговорення питань і проблем здійснення навчально-виховного процесу, підвищення якості професійно-технічної освіти за рахунок впровадження у навчання дистанційних освітніх технологій.
Важливим етапом у процесі популяризації освітніх блогів стало відкриття та ведення Інтернет-майстер-класу «Створення та використання блогів педагогами ПТНЗ» (http://blogptnznavchanna.blogspot.com), що триватиме до грудня 2016 року. Метою даного Інтернет-майстер-класу є підвищення якості професійно-технічної освіти шляхом впровадження ІТ.
Завданнями Інтернет-майстер-класу є:
1. Удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів у галузі створення освітніх блогів.
2. Створення умов для активного використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі професійно-технічних навчальних закладів.
3. Стимулювання створення освітніх блогів.
Комунікаційні можливості блогу дають змогу забезпечити он-лайн допомогу учасникам, стимулювати дискусії на професійні теми, що робить блог інноваційним інструментом надання саме методичної допомоги.
Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Сумській області визначено такі етапи впровадження сучасних інформаційних технологій у професійну діяльність майстрів та викладачів у поточному навчальному році:
1. Створення блогосфери майстрів та викладачів професійно-технічних навчальних закладів Сумщини.
2. Продовження інтернет-майстер-класу «Створення та використання блогів педагогами ПТНЗ».
3. Упровадження дистанційної форми роботи з метою підвищення професійної компетентності викладачів професійної підготовки, майстрів виробничого навчання та бібліотекарів професійно-технічних навчальних закладів.
4. Упровадження нових форм здійснення навчальної діяльності з використанням ІТ (інтернет-конференції, веб-квести тощо).
У вересні 2016 року на базі ДПТНЗ «Свеський професійний аграрний ліцей» відбувся семінар-практикум «Інноваційна діяльність бібліотекарів професійно-технічних навчальних закладів». У рамках семінару проведено Інтернет-майстер-клас «Створення та ведення блогів працівниками професійно-технічних навчальних закладів» (заняття 1) та дистанційний урок на тему «Інтеграція у віртуальний простір як складова успіху бібліотеки для молоді». Мета уроку – розвиток професійної компетентності, популяризація блогів у діяльності бібліотекарів. Методисти Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області сконцентрували увагу на питанні «Для чого потрібні блоги бібліотекам?» та провели дистанційну лекцію «Як стати хорошим блогером?».
Дистанційна форма роботи з працівниками професійно-технічних навчальних закладів області є дуже зручною як для педагога, бібліотекаря, так і для методистів Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області, оскільки дозволяє усім сторонам більш ґрунтовно підійти до змісту навчання й приділити стільки часу кожному завданню, скільки потрібно для максимального засвоєння.
Перспективи подальшого впровадження дистанційного навчання полягають у виборі ефективних методів, форм, засобів використання елементів дистанційного навчання викладачів, майстрів виробничого навчання, бібліотекарів.
Отже, процес введення дистанційних елементів у професійно-технічну освіту дозволяє:
- економити час методистів Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області та педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів;
- формувати готовність педагогічних працівників до професійного самовдосконалення;
- розвивати професійну компетентність педагогів;
- оволодівати сучасними освітніми технологіями;
- розвивати в освітян навички до безперервної освіти і підвищення кваліфікації.
Основними очікуваними результатами діяльності Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області щодо популяризації блогів є формування уміння працювати з інформацією, розвиток комунікаційних здібностей педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів області, оволодіння технологією створення та ведення освітнього блогу.
Цей напрям роботи є окремою формою інноваційної діяльності Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області щодо здійснення науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів регіону. Таким чином, у процесі оволодіння сучасними інформаційними технологіями формується якісно новий тип педагогічного працівника, який органічно поєднує функції науковця, організатора, консультанта і вихователя.

Список використаних джерел
1. Белік С. М. Використання ІТ та можливостей Інтернету при проектуванні уроку/ С.М.Белік. [Електронний ресурс] : Режим доступу: www.nbuv.gov.ua  http://teacher.ed-sp.net/index.php?id=127:2013-05-22-08-15-53&Itemid=25&option=com_content&view=article – Назва з екрана.
2. Вимоги до електронних засобів навчально-виховного призначення // Засоби інформаційно-комунікаційних технологій єдиного інформаційного простору системи освіти України : монографія / Лапінський В. В. [та ін.] ; за наук. ред. В. Ю. Бикова. – К. : Педагогічна думка, 2010. – С. 72–84.
3. Голодюк Л.С. Моделювання уроку у площині використання інформацйно-комунікаційних технологій навчання / Л.С.Голодюк // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. - 2015. – Випуск 108. – С. 186-192.


4 Запрошуємо вас до Інтернет-майстер-класу "Реєстрація на платформі blogger"

4.1 Створюємо пошту gmail.com (перейдіть за посиланням)
4.2 Натиснути кнопку "Створити обліковий запис".

4.3 Заповнюємо всі необхідні поля.

4.4 Вам необхідно прийняти умови використання сервісів Google.

4.5 Вітаємо ви створили пошту на gmail.com
4.6 Напишіть адресу створеної вами електронної скриньки на gmail.com.


5. Тепер ви можете робити свої "Перші кроки у створенні власного блогу"

У веденні та оформленні блогу  вам допоможе Інтернет-майстер-клас НМЦ ПТО у Сумській області, підписуйтеся, чекайте нових і цікавих уроків-інструкцій, використовуйте їх для власного блогу, питайте, доповнюйте. Ми раді будь-якій формі співпраці! Напишіть, будь-ласка, адресу створеного вами блогу в коментарі до даного заняття.

Дякуємо за увагу! Дистанційне заняття закінчено.

Успіхів вам у створенні та веденні блогів.






Немає коментарів:

Дописати коментар